top of page

גלגולו של משחק...


מאז ומעולם ילדים היו מקור השראתי והמורים הטובים בחיי.

המשחק "תחפושאות" נולד הודות להם. בראשית דרכי בתחום ההוראה, לימדתי מגוון תלמידים עם קשיים

שונים. בכל שיעור הייתי קשובה לצורכיהם, על מנת לבחור את דרך ההוראה הטובה ביותר עבורם ולהוביל אותם להצלחה. ביניהם היו תלמידים צעירים שהתחילו את ראשית דרכם בבית הספר היסודי. תלמידים אלו חוו קשיים ביכולת לשבת ולהתרכז לאורך זמן, ביכולת לשיים אותיות ולזכור אותן ועוד. כתוצאה מכך רמת המוטיבציה פחתה והתסכול עלה.

אחת המטרות הלימודיות שלי היתה למצוא את הדרך הטובה ביותר ללמד אותם את אותיות ה-א"ב ולהניע אותם ללמידה דרך חוויה. "נכנסנו לעולם האותיות הדמיוני" וחשבנו על דימויים מתאימים לאותיות שנבחרו. הצגנו אותן, התחפשנו להן, ציירנו אותן ועבדנו בחומרים שונים, על מנת להטמיע כל קבוצת אותיות בהדרגה. אין לתאר עד כמה העולם של הילדים מופלא וחכם. הילדים נהנו, למדו וזכרו את האותיות והכל דרך משחק וחוויה.

לאחר מספר שנים של עבודה החלטתי לפתח דרך הוראה מעין זו כמשחק משולב, ולעזור לכמה שיותר ילדים והורים בלמידת אותיות הא"ב, המהווים את הבסיס לקריאה וכתיבה.

הורים ומחנכים יקרים חשוב שנבין ונפנים, שהילדים בחיינו הם המורים שלנו. עלינו להיות קשובים ופתוחים להם, כדי שהם ילמדו אותנו מהי הדרך הטובה והנכונה ביותר לעזור ולקדם כל אחד ואחת מהם בדרכם האישית. אני מאמינה בכם ובעיקר בילידיכם!

בהצלחה יקרים שלי,

שמרית


Featured Posts
Recent Posts
Archive
Search By Tags
אין עדיין תגים.
Follow Us
bottom of page